Dette prosjektet inneber ein longitudinell studie om literacy og inquiry-based learning (IBL) i matematikk og naturfag.
Matematikk- og naturfag-didaktikarar frå universitetet arbeider saman med lærarar ved to skular, mellom anna med utvikling av
undervisning i lesson-study-sløyfer på første og andre skulesteget. Både IBL og matematisk literacy har blitt
lansert som mogelege svar på den dalande interessa og påstått dalande kompetansen i realfag dei siste tiåra,
med "skuffande" resultat på PISA- og TIMSS-undersøkingane som særleg mykje brukte argument for naudsynte endringar.
Undersøkande og utforskande arbeidsmåtar (IBL) blir trekt fram som mogelege inngangar til læring der ein utviklar ei
spørjande haldning og auka motivasjon for realfaga.
Vi bruker rammeverket for IBL utvikla i Primas- og Mascil-prosjekta. Det finst ingen felles ålment godkjent
definisjon av omgrepet matematisk literacy. Dette har m.a. å gjere med at det i mange språk, inkludert norsk, ikkje finst noko dekkande
omsetjing av ordet literacy. Internasjonalt finst det òg mange ord som heilt eller delvis blir brukt synonymt med matematisk literacy, så
som numeracy og quantitative literacy. OECD har i PISA-undersøkingane utvikla ein definisjon, men mange finn at den ikkje er dekkande,
t.d. ved at den ikkje tek nok omsyn til dei kritiske aspekta som bør vere ein del av literacy-innhaldet. Skribentar som D'Ambrosio og
Skovsmose har t.d. utvikla terminologi som får fram slike aspekt, gjennom omgrep som matheracy og mathemacy.
- Sikko, S. A., & Grimeland, B. (2018). IBL og matematisk literacy på småskulesteget. Framlegg på
konferansen FoU i praksis 2018, 24.oktober 2018.
- Grimeland, B., & Sikko, S. A. (2018). IBL og matematisk literacy på småskulesteget. Framlegg på
LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus - matematikk på barnetrinnet, 28.november 2018.
- Grimeland, B., & Sikko, S. A. (2019). Developing mathematical literacy in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade
classroom. Framlegg på CERME11, 6.–10. februar 2019.
- Grimeland, B., & Sikko, S. A. (2019). Developing mathematical literacy
in an inquiry-based setting working with play-coins in a second-grade classroom.
In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of
the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2269-2276). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal
Institute, Utrecht University and ERME.
HAL Id : hal-02414883, version 1
- Sikko, S. A., & Grimeland, B. (2020). Kritisk matematisk literacy i ein inquiry-basert
kontekst på småskulesteget.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 14(1), 104-117.
https://doi.org/10.23865/up.v14.2065
- Grimeland, B., Skartsæterhagen, Ø. I., & Sikko, S. A. (2022).
Co-learning in an IBL-inspired PD session on programming. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Feretti (Eds.),
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Research Society in Mathematics Education (CERME12) (pp. 3126-3133).
ERME / Free University of Bozen-Bolzano.
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03744615
- Sikko, S. A. (2023). What Can We Learn from the Different
Understandings of Mathematical Literacy?
Numeracy, 16(1), Article 1. https://doi.org/10.5038/1936-4660.16.1.1410
- Ding, L., Sikko, S. A., & Skott, C. K. (2023). Examining the role of facilitators in the context of planning an inquiry-based
mathematics lesson. In M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L. Rubel & M. Tabach (Eds.). Proceedings of the 46th Conference of the
International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2) (pp. 227–234). The International Group for the Psychology of Mathematics
Education and University of Haifa.
- Sikko, S. A., & Ding, L. (2023). Combining the inquiry-based learning and critical thinking frameworks for interpreting the processes
of teachers' inquiry into teaching through lesson study. In P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, & E. Kónya (Eds.),
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (pp. 5046–5053).
Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME.
HAL Id : hal-04416646 , version 1
- Sikko, S. A., & Ding, L. (2024). Conceptualizing critical thinking in a lesson study of an inquiry-based learning of mathematics.
In C. K. Skott et al. (Eds.), Interplay between research and teaching practice in mathematics education Proceedings of NORMA24.
The tenth Nordic Conference on Mathematics Education Copenhagen, 2024. (pp. 321–328). Svensk Förening för MatematikDidaktisk Forskning.
http://matematikdidaktik.org/wp-content/uploads/2025/03/NORMA24-proceedings.pdf
- Sjå òg https://www.ntnu.no/ilu/literacy
|